8 دلیل برای اینکه تورلیدر شویم

8 دلیل برای اینکه تورلیدر شویم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

8 دلیل برای اینکه تورلیدر شویم

تور لیدری یک شغل جذاب و متنوع است که دارای مزایای فراوانی می‌باشد. ما در این مقاله به هشت دلیل برای انتخاب این شغل به عنوان یکی از بهترین شغل‌های دنیا می‌پردازیم. 


راهنمای گردشگری یک شغل جذاب و متنوع است که دارای مزایای فراوانی می‌باشد. در ادامه به هشت دلیل برای انتخاب این شغل به عنوان یکی از بهترین شغل‌های دنیا می‌پردازیم:

مقدمه

به عنوان یک تورلیدر، شما می‌توانید به دنیایی از ماجراجویی‌ها و تجربیات دست پیدا کنید. از سفر و کوه‌نوردی به قله‌های بلند،جنگل‌ها و ساحل‌ها،اماکن تاریخی و فرهنگی با قدمت های چند هزار ساله همه این تجربه‌ها را به یادگار می‌گذارند.
 تورلیدر شدن  فرصتی شغلی در صنعت گردشگری است. البته تورلیدر شدن نیازمند تصمیم‌گیری دقیق و آمادگی جسمی و ذهنی است. باید به مسائل مالی، سلامتی و امنیت خود توجه کند و با دقت تصمیم بگیرد. از روحیه همکاری و تعاون بالایی برخوردار باشد. در شرایط مختلف و به خصوص بحران توان مدیریت بحران را داشته باشد. 

در زیر به 8 دلیل که ممکن است شما را به تورلیدر شدن ترغیب کند، اشاره می‌کنم:

1. جهانی شدن:

تورلیدر شدن به شما فرصت می‌دهد تا جهان را به دفعات به عنوان یک مسافر و کاوشگر ببینید. شما می‌توانید فرهنگ‌ها، غذاها، مناظر طبیعی و مردمان مختلف را تجربه کنید.و دامنه آشنایان و ارتباطات خود را گسترش دهید. به عنوان راهنمای گردشگری، شما می‌توانید مقاصد جدیدی را تجربه کنید و در مکان‌هایی که هرگز تصور نمی‌کردید، سفر کنید.از آنجاییکه این حرفه بین المللی است، در تمام کشورها شناخته شده و بسیار ارزشمند است. 
تورلیدر در سفرهای خود با زندگی مردم مقصد، آداب و رسوم ویژه، مراسم و آیین‌های خاص و قصه زندگی آنها آشنا می‌شود و زندگی به سبکی متفاوت را تجربه خواهد کرد.

2. ماجراجویی و هیجان:

هیجان و ماجراجویی می‌توانند بخشی جذاب از شغل تورلیدری باشند. به عنوان یک تورلیدر، شما مسئولیت هدایت گروه‌ها رابه مقصد مشخص و ارائه تجربیات جذاب به آنها دارید. این کار ممکن است شامل ارتباط با فرهنگ‌ها و مردم مختلف، کاوش در مناطق طبیعی یا تاریخی، و ارائه فعالیت‌های متنوع برای گروه شما باشد.
همچنین، ممکن است با مواجهه با چالش‌های مختلف مانند مسائل لحظه‌آخری یا اتفاقات غیرمنتظره مواجه شوید که این موارد می‌توانند برای شما تجربه‌های جدید وچالشی را به ارمغان بیاورند.
در کل، هیجان و ماجراجویی در این شغل که به شما فرصت می‌دهد تا با مسائل مختلف مواجه شوید و تجربیات جالبی را برای خود وگروه خود خلق کنید.

3. فرصت شغلی:

تورلیدر شدن می‌تواند به شما فرصت‌های شغلی در صنعت گردشگری و مسافرت همراه با درآمدزایی ایجاد کند. ممکن است به عنوان راهنمای تور گردشگری و یامدیر تور فعالیت کنید.

مدیر تور:

با تجربه در تورلیدری، افراد می‌توانند به عنوان مدیران تورگردشگری در شرکت‌های گردشگری یا آژانس‌های توریسم مشغول به کار شوند و برنامه‌های گردشگری را برگزار کنند.

مشاور سفر:

راهنمایان تور می‌توانند به عنوان مشاوران مسافرتی مستقل یا در آژانس‌های مسافرتی فعالیت کنند و به مشتریان خدمات مرتبط با سفر و گردشگری ارائه دهند.

 

 آموزش و تجربه نگاری:

تورلیدرها می‌توانند در دوره‌های آموزشی مربوط به گردشگری و سفر تدریس کنند و تجربیات خود را به دانش‌آموزان یا علاقه‌مندان به اشتراک بگذارند.

تولید محتوای دیجیتال:

تجربه تورلیدری می‌تواند به تولید محتوای دیجیتال مرتبط با سفر و گردشگری منجر شود. این شامل وبلاگ نویسی، ایجاد ویدئوها، عکاسی سفر و حتی مدیریت پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

توسعه مهارت‌های فرهنگی و زبانی:

تجربه تورلیدری می‌تواند به بهبود مهارت‌های زبانی و فرهنگی فرد منجر شود. این مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف مانند ترجمه، مشاوره فرهنگی و تدریس زبان ممکن است مورد استفاده قرار گیرند.

4. تأثیر مثبت بر روحیه:

تجربه سفر و تورلیدری می‌تواند روحیه شما را بهبود بخشد، احساس خوشبختی و رضایت از زندگی را افزایش دهد.
در زیر به برخی از این تاثیرات اشاره می‌شود:

تغییر دیدگاه:

آشنایی با مکان‌ها و افراد جدید می‌تواند باعث تغییر دیدگاه و دست‌یافتن به دیدگاه بازتر و فراگیرتر درباره زندگی شود.

استراحت و تجدید نظر:

سفر به عنوان یک فرصت برای استراحت و فرار از روزمره‌ی روزانه می‌تواند به تجدید نظر و انرژی مثبت کمک کند.

ارتقاء ارتباطات اجتماعی:

در طول سفر، افراد با افراد جدید آشنا می‌شوند و ارتباطات اجتماعی آن‌ها تقویت می‌شود. این ارتباطات ممکن است به دوستی‌ها یا حتی روابط کاری منجر شوند.

تجربه هیجان‌انگیز:

تجربه ماجراهای جدید، غذاها، مناظر طبیعی و فعالیت‌های مختلف می‌تواند هیجان و شادی را در زندگی فرد افزایش دهد.

تاثیرات آرامش‌بخش:

برخی از مکان‌ها به دلیل زیبایی‌های طبیعی، آرامش‌بخش بودن و هوای خاص خود می‌توانند به بهبود حال روحیه و کاهش استرس کمک کنند.

خلق خاطرات ماندگار:

سفر به عنوان یک تجربه یادگیری و خلق خاطرات جدید می‌تواند به موجب افزایش خوشحالی و ارتباط احساسی با زندگی شود.


5. زندگی رویایی:

این شغل به شما فرصت می‌دهد تا رویاهای خود را در مسیر سفر به واقعیت تبدیل کنید. سفر کردن می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده و رویایی باشد که زندگی را به شکل جدیدی باز کند. این تجربه می‌تواند به شما امکان آشنایی با فرهنگ‌ها، مکان‌ها، و افراد جدید را بدهد.
سفر به مقصد‌های مختلف می‌تواند شما را به دنیای طبیعت، هنر، تاریخ، و سبک زندگی‌های مختلف معرفی کند. همچنین، این تجربه می‌تواند روحیه و انگیزه شما را افزایش دهد و به شما احساس آزادی و خودبسیاری بیاورد.
با تورلیدر شدن رؤیاهای خود را سفر کنید.

6. دوست‌یابی و توسعه روابط عمومی:

در این شغل، شما با همکارانی که علاقه‌مند به سفر هستند، همراه خواهید بود. این شغل به شما فرصت می‌دهد تا دوستان زیادی در سراسر دنیا داشته باشید.
می‌گویند آدم‌ها را در سفر بشناسید. از آنجا که شغل تورلیدر سفر کردن است و در در طول سالیان متمادی فعالیت خود با صدها فرد با سلایق و تیپ‌های شخصیتی مختلف آشنا می‌شود، یک آدم‌شناس قهار می‌شود که این مهارت در توسعه روابط اجتماعیش بسیار موثر است و می‌تواند از بین همسفرانش دوستان نابی را انتخاب کند.
حکیم با کتاب سروکار دارد و تورلیدر با آدم‌ها. هر انسان یک کتاب زندگی است و راهنمای تور گردشگری به گنجینه‌ای از تجربیات زندگی انسان‌ها دسترسی پیدا می‌کند.

7. محیط کار جذاب و ساعات کاری منعطف

تور لیدر به واسطه نوع شرایط کاری، فصلی و مقطعی بودن شغلش، از قید و بندهای محیط کار معمولی و اداری رها خواهد بود.
شما به عنوان یک کارمند با محدودیت در انعطاف‌پذیری زمانی مواجهید. کارمندان نمی‌توانند به راحتی تصمیم بگیرند که چگونه وقت خود را تنظیم کنند. با تورلیدر شدن ممکن است شما چند روز درگیر یک سفر داخلی و یا خارجی باشید و بعد از آن چند روز استراحت می‌کنید.
از دیگر مشکلاتی که ممکن است به سراغ یک کارمند بیاید کمبود انگیزه و احساس انزواست که این دو مشکل عملا در شغل تورلیدری قابل تصور نیست.

8. شغل کم هزینه با درآمد خوب

برای راه انداختن یک کسب و کار نیازمند سرمایه و هزینه‌های جانبی زیادی مانند اجاره دفتر کار و... دارید. ولی تورلیدر فقط با پرداخت هزینه دوره آموزش گردشگری و همت و اشتیاق خود می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد. اشاره به این نکته شاید برایتان جالب باشد که هزینه کل دوره، هر چقدر هم که باشد با اجرای یک یا دو تور جبران می‌شود.سرمایه گذاری ای که با توجه به مبلغ و زمان توسط فراگیر صورت می گیرد، درآمدی چند برابر را خواهد داشت. 
همچنین راهنمای تور از پرداخت مالیات نیز معاف می‌باشد. برای اطلاع یافتن از دستمزدهای مصوب راهنمایان تور را می‌توانید به مطلب: دستمزد راهنمای تور چقدر است؟ مراجعه کنید.
یک تورلیدر پس از کسب کردن تجربه با سفرهای متعدد و متنوع به مناطق مختلف، سابقه کاریش را بالا می‌برد و به یک راهنمای حرفه‌ای تبدیل می‌شود و به درآمد بالا دست پیدا می‌کند.

سخن پایانی

به طور خلاصه، انتخاب شغل راهنمای گردشگری نه تنها به شما امکان سفر را می‌دهد، بلکه تجربه‌های جذاب و مفرحی را نیز به ارمغان می‌آورد.
موسسه آموزش گردشگری آوای فطرت برگزارکننده دوره‌های عمومی و تخصصی گردشگری با مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. ما در آوای فطرت دور هم جمع شده‌ایم تا زندگی را آگاهانه سفر کنیم.
ما تا راهنمای حرفه‌ای شدن، راهنمای شما هستیم.
فرصت را از دست ندهید و در دوره‌های آموزش گردشگری آوای فطرت ثبت نام کنید.

لینک ثبت نام

 

پایان پیام
ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف