دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی چیست؟

دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی چیست؟

برگزاری دوره‌های مصوب وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برای علاقه مندان به صنعت گردشگری مقدمه‌ی ورود علمی و تخصصی آنها به صنعت توریسم می‌باشد


دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی چیست؟

برگزاری دوره‌های مصوب وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برای علاقه مندان به صنعت گردشگری مقدمه‌ی ورود علمی و تخصصی آنها به صنعت توریسم می‌باشد

دوره راهنمای گردشگری یک برنامه آموزشی است که به افراد علاقه‌مند به کار راهنمای گردشگری ارائه می‌شود. این دوره‌ها معمولاً توسط مراکز آموزش گردشگری وابسته به وزارت گردشگری برگزار می‌شوند. هدف اصلی دوره راهنمای گردشگری، آموزش مهارت‌ها و دانش عمومی و اولیه لازم برای شرکت کنندگان در ارائه خدمات راهنمایی به گردشگران است.

این دوره برای چه افرادی مفید است؟

دوره‌های راهنمایان در ابتدا خوب سفر رفتن را به ما می آموزد. با شرکت در این دوره‌ها ضمن آشنایی با تاریخ و تمدن، میراث فرهنگی و اقوام، طبیعت و اقلیم کشورمان می توانیم برای ایرانگردی آماده شویم.

همچنین افرادی که دروس این دوره را با موفقیت سپری کنند و موفق به دریافت کارت رسمی راهنمای گردشگری شوند، می توانند در تورهای داخلی و خارجی به عنوان لیدر و راهبر فعالیت داشته باشند و آن را به عنوان شغلی خاص و شگفت انگیز برای خود انتخاب کنند.

افرادی که مهارت ارتباطی دارند و به گردشگری و سفر علاقه‌مند هستند، برای انتخاب دوره راهنمایان به عنوان آینده شغلی می توانند بسیار امیدوار باشند.

همچنین افرادی که تمایل به کسب درآمدهای ارزی در تورهای داخلی و خارجی دارند، می توانند برای فعالیت در این عرصه،با بهره گیری از آموزش سرمایه گذاری کنند.

 

مدرک دوره از کجاست و چه اعتباری دارد؟

مدرک دوره راهنمایان ایرانگردی یا همان مدرک راهنمای گردشگری ایرانگردی، توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران صادر می‌شود.

اعتبار حقوقی:

مدرک راهنمایان ایرانگردی، از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می‌شود و از نظر حقوقی در کشور ایران معتبر است. این مدرک تأیید می‌کند که فردی به طور رسمی دوره راهنمایی ایرانگردی را گذرانده و آمادگی لازم را برای ارائه خدمات راهنمایی گردشگری دارد.

تاییدیه جهت آمادگی به بازار کار در صنعت گردشگری: مدرک راهنمایان ایرانگردی در صنعت گردشگری ایران شناخته شده است. این به معنای این است که بسیاری از تورهای گردشگری، آژانس‌ها و سازمان‌های گردشگری در ایران از راهنمایان با این مدرک استفاده می‌کنند و به آنها اعتماد می‌کنند.

داشتن کارت راهنمای گردشگری، ضروری ترین مسئله برای آغاز فعالیت بصورت رسمی در تورهای گردشگری است.

مهم است بدانید که در کنار مدرک رسمی، تجربه، دانش و مهارت عملی نیز در راهنمایی گردشگری بسیار مهم است. مدرک راهنمایان ایرانگردی تنها یکی از عوامل تایید و تضمین می‌باشد و عملکرد و کیفیت خدمات راهنمایی بستگی به توانایی و تجربه فرد دارد.

چرا با آوای فطرت همراه شویم؟

چون این مزیت ها را دارد:

1. برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی برای فعالین صنعت گردشگری به زبان‌های مختلف

2. پشتیبانی از فراگیران جهت ورود به بازار کسب و کار در صنعت گردشگری

3. بهره‌مندی از اساتید تراز گردشگری در کشور

4. دانش روز صنعت گردشگری

درباره موسسه گردشگری آوای فطرت

موسسه گردشگری آوای فطرت موسسه آموزشی-پژوهشی و برگزارکننده دوره‌های عمومی و تخصصی گردشگری با مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

این مرکز تخصصی از سال 1397 در راستای توسعه علمی، ارتقاء سطح آموزش و فرهنگ گردشگری در تلاش است با پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر نیازسنجی‌های میدانی، و تبدیل آن به محصولات آموزشی برای فعالین صنعت گردشگری، نقش تاثیرگذاری در جهت رشد، توسعه و ارتقاء فعالیت‌های مرتبط با این حوزه بردارد. برگزاری دوره‌های مصوب وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برای علاقه مندان به صنعت گردشگری مقدمه‌ی ورود علمی و تخصصی آنها به صنعت توریسم می‌باشد که این موسسه با بهره‌مندی از برترین اساتید ملی و بین‌المللی اقدام به برگزاری این دوره‌ها می نماید.

همچنین موسسه آوای فطرت و معنویت، اولین مرکز تخصصی گردشگری دینی کشور است که در حوزه‌های پژوهش، آموزش، مطالعات راهبردی و فعالیت میدانی به ایفای نقش در زمینه گردشگری دینی و هم‌سنخ‌های آن (مانند گردشگری مذهبی، گردشگری زیارت، گردشگری معنوی و گردشگری آئینی) می‌پردازد.

موسسه آوای فطرت با برگزاری کارگاه ها و تورهای عملی و آموزشی متعدد در تلاش بر آن دارد که نیازهای علمی و عملی راهنمایان را جهت توانمند و حرفه ای شدن تامین نماید.

سرفصل دوره

.

راهنمایان ایران‌گردی جهان‌گردی (تاریخی فرهنگی)؛

دوره‌های راهنمایان در ابتدا خوب سفر رفتن را به ما می آموزد. با شرکت در این دوره‌ها ضمن آشنایی با تاریخ و تمدن، میراث فرهنگی و اقوام، طبیعت و اقلیم کشورمان می توانیم برای ایرانگردی آماده شویم.

برخی از مهمترین سرفصل های این دوره:

شناخت صنعت توریسم؛

  1. صنعت گردشگری
  2. مقاصد گردشگری
  3. گردشگری و ایران
  4. شاخص‌های گردشگری
  5. آینده پژوهی گردشگری

شناخت تاریخ و تمدن ایران؛

  1. تاریخ و فرهنگ ایران
  2. تمدن‌های ایران باستان
  3. میراث فرهنگی ایران
  4. اسلام در ایران
  5. ایران معاصر

معماری ایران و جهان؛

  1. معماری جهان
  2. معماری ایران باستان
  3. معماری ایران بعد از اسلام
  4. زیباشناسی معماری
  5. بناها و سایت‌های گردشگری

آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین؛

  1. اقوام ایرانی
  2. آداب و رسوم اقوام ایران
  3. عشایر ایران
  4. زبان‌های ایران
  5. فرهنگ ایران

شناخت تاریخ سیاسی اجتماعی معاصر؛

  1. تاریخ معاصر
  2. رویدادهای سیاسی معاصر
  3. جریان و اندیشه های سیاسی
  4. رهبران و شخصیت ها
  5. جنبش ها

اکوتوریسم و طبیعت گردی؛

  1. اکوتوریسم
  2. محیط زیست
  3. پارک‌های ملی
  4. گردشگری پایدار
  5. ظرفیت‌های ایران
  6. فنون و مهارت‌های تورگردانی
  7. تورگردانی
  8. مدیریت تور
  9. مهارت‌های ارتباطی
  10. تعامل با گردشگران
  11. تعامل با جامعه مقصد

 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در دوره راهنمایان گردشگری؛

مدرک کارشناسی،(یا معادل آن)در هر رشته ای برای خانم ها و آقایان

کارت پایان خدمت (یا معافیت تحصیلی دائم) برای آقایان

چرا برای شرکت در دوره های گردشگری خانواده آوای فطرت را انتخاب کنیم؟

موسسه آوای فطرت برای فراگیرانی که سپری کردن دوره‌های آموزش گردشگری را در این موسسه انتخاب می‌کنند، مزایای متعددی در نظر گرفته است.

آموزش کیفی محور بجای تمرکز بر کمیت دوره ها؛

با این رویکرد محتوا آموزشی بصورت تئوری و عملی در قالب ها گوناگون در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد.

بهره مندی از نرم افزار و داشبورد اختصاصی؛

فراگیران موسسه آوای فطرت در طول دوره بصورت آنلاین به داشبورد اختصاصی خود دسترسی دارند و می تواند از مزایای آموزش فضای مجازی بهره مند شوند.

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های توانمند سازی؛

موسسه آوای فطرت به منظور ارتقاء کیفیت آموزش گردشگری برای فراگیران خود در قالب تورهای عملی و کارگاه‌های آموزشی دوره های متعددی را برگزار می کنند که فراگیران این مرکز برای شرکت در این دوره‌ها از امتیازات ویژه برخوردارند.

کارآفرینی و اشتغالزایی؛

خانواده آوای فطرت خود را ملزم می داند که برای فراگیران و فارغ التحصیلان این مرکز زمینه فعالیت و اشتغال را فراهم آورد. این مهم از طریق رایزنی با نهادهای گردشگری و اجرای عملی برنامه‌های گردشگری محقق می‌شود.

مشاوره کسب و کار برای فراگیران برتر؛

فراگیرانی که دروه‌ آموزش را با موفقیت سپری می‌کنند به منظور راه‌اندازی کسب و کار مستقل خود ورود به صنعت گردشگری می‌توانند از مشاوره و راهنمایی فعالین صنعت گردشگری با هماهنگی موسسه بهره‌مند شوند.

گردشگری دینی؛

نظر به فعالیت های تخصصی این موسسه در زمینه گردشگری دینی و زیرمحموعه‌های آن؛ راهنمایانی و فراگیرانی که انجام فعالیت در این زمینه تمایل دارند می توانند از ظرفیت موسسه برای ورود به عرصه گردشگری دینی بهره‌مند شوند.

برای آشنایی بیشتر با دوره راهنمایان تور و ثبت نام در این دوره ها می توانید از این لینک استفاده کنید.

با سیمرغ دانش، در آسمان گردشگری سفر کنید.

 

تا راهنمای حرفه‌ای شدن؛

راهنمای شما هستیم.

 

در آوای فطرت دور هم جمع شده‌ایم تا زندگی را آگاهانه سفر کنیم.

پایان پیام
ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف