پیام مدیر حوزه های علمیه به مناسبت هفته جهانی گردشگری و صلح

پیام مدیر حوزه های علمیه به مناسبت هفته جهانی گردشگری و صلح
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

پیام مدیر حوزه های علمیه به مناسبت هفته جهانی گردشگری و صلح

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در پیامی به مناسبت هفته جهانی گردشگری، (گردشگری و صلح) ضمن تبریک این هفته اظهار امیدواری کرد با وفاق ملی و همیاری همه فعالان و مسئولان صنعت گردشگری، شاهد رشد و شکوفایی این صنعت در کشور عزیزمان باشیم.


آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه به مناسبت هفته جهانی گردشگری، (گردشگری و صلح) ضمن تبریک این هفته اظهار امیدواری کرد با وفاق ملی و همیاری همه فعالان و مسئولان صنعت گردشگری، شاهد رشد و شکوفایی این صنعت در کشور عزیزمان باشیم.

وی تاکید کرد: امسال در حالی هفته‌ی جهانی گردشگری را به کنشگران این عرصه تبریک می‌گوییم که فعالان جهانی گردشگری عزم آن دارند تا برای رونق مجدد این صنعت صلح محور باز اندیشی کنند. 

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایران‌ اسلامی، با برخورداری از تمدن دیرین و فرهنگ غنی، همواره مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان گوناگون بوده‌است. این زندگی سرشار از دوستی و همراه با صلح، نه تنها تاریخی برای خواندن و افتخار کردن، بلکه چشم‌اندازی برای نگریستن و نقشه‌ی راهی برای رفتن به سوی آینده‌ای بهتر است.
این تاریخ کهن و پرافتخار، موجب می‌شود تا فعالان عرصه‌ی گردشگری در کشور اسلامی ایران، بیش از هر شخص و نهادی، با شعار «گردشگری و صلح» هم آوا شوند. شعاری که، در آموزه‌های دین مبین اسلام و واقع زیست اجتماعی ایرانیان، از شعار بودن عبور کرده، به یک تجربه‌ی تاریخی و از سویی، یک آرمان متعالی تبدیل شده است.
امسال در حالی هفته‌ی جهانی گردشگری را به کنشگران این عرصه تبریک می‌گوییم که ضمن تقارن این ایام با هفته وحدت، فعالان جهانی گردشگری عزم آن دارند تا برای رونق مجدد این صنعت صلح محور باز اندیشی کنند. حوزه علمیه با برخورداری از پیشینه هزار ساله تاریخی و علمی، جزوی از هویت تاریخی ایران بوده، نقش به سزایی در تجربه موفق زیست صلح‌آمیز ایرانیان و مسلمانان با پیروان دیگر داشته و دارد.
بر این اساس، نظر به اعلان آمادگی حوزه علمیه برای کمک به فرهنگ سازی، توسعه و ترویج صنعت گردشگری در سال‌های گذشته و استقبال مسئولان و فعالان این عرصه، ستاد راهبری گردشگری و میراث فرهنگی حوزه‌های علمیه راه‌اندازی و اجرایی شد. این ستاد با اولویت‌بخشی به ایجاد انسجام میان نیازها، مبانی و ابزارهای توسعه گردشگری از یک سو، و هنجارها، ارزشها و بایسته‌های دینی ـ فرهنگی از سوی دیگر، برآن است تا با دیپلماسی علمی و گفتمان سازی، زمینه ساز شکوفایی صنعت گردشگری و بهره‌مندی از منافع آن را فراهم آورد؛ منافعی چون حفاظت و صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی، و داشته‌های طبیعی و انسانی، که همگی در راستای تحقق استقلال همه جانبه ایران اسلامی، به‌ویژه اقتصاد مقاومتی است. امید می‌رود تا با همیاری همه فعالان و مسئولان صنعت گردشگری، بتوانیم در سال پیش رو نمود زیبایی از صلح‌خواهی ایرانیان را پیش چشم جهانیان به نمایش بگذاریم، با همدلی و توجه به جوانب گوناگون این عرصه، رشد و شکوفایی این صنعت را در کشور عزیزمان شاهد باشیم.

 

پایان پیام
احتمالا این مطالب هم به کار شما می‌آید
ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف