ثبت نام و نکات آزمون جامع گردشگری

ثبت نام و نکات آزمون جامع گردشگری
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ثبت نام و نکات آزمون جامع گردشگری

آزمون جامع گردشگری پس از گذراندن دوره تورلیدری، دوبار در سال برای متقاضیان و عموما طی ماه‌های خرداد و بهمن یا اسفند برگزار می‌شود. فراگیران دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری برای ثبت‌نام آزمون جامع گردشگری، از طریق سامانه https://edutourism.mcth.ir  می‌توانند اقدام کنند.


صنعت گردشگری یکی از پول‌سازترین مشاغل کشور بوده که در صورت داشتن تخصص می‌توان از انواع گرایش‌های آن نهایت استفاده را برای داشتن موقعیت شغلی بهتر فراهم کرد. رشته گردشگری که به نام مدیریت گردشگری در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به چشم می‌خورد از همین مشاغلی است که دانشجویان در صورت داشتن علاقه می‌توانند تا مقاطع ارشد و دکتری آن را هم مطالعه نمایند.

یکی از مراحلی که فراگیران دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری در پایان دوره آموزشی برای دریافت گواهینامه باید طی کنند، آزمون جامع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. برای دریافت اطلاعات لازم در این باره و بررسی جزئیات آزمون جامع گردشگری می‌توانید به مطالعه‌ی مقاله‌ی زیر بپردازید.

معرفی آزمون جامع گردشگری

آزمون جامع گردشگری را برای افرادی برگزار می‌کنند که دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت گردشگری را که در انواع موسسات آموزشی از جلمه وزارت میراث فرهنگی در حال برگزاری است را شرکت کرده باشند. در دوره‌های گردشگری اطلاعات جامعه درباره‌ی انواع سفر، حوادث، نحوه‌ی صحبت و معرفی اماکن دیدنی به مخاطبان و.. را تدریس می‌کنند.

علاوه بر این داوطلبان از طریق شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند منابع آزمون گردشگری را هم مطالعه کرده و با آمادگی کامل در جلسه آزمون گردشگری حضور پیدا کنند. منابع دوره‌های گردشگری را سایت میراث فرهنگی هر سال اعلام می‌کند، که همگی آن‌ها توسط اساتید دانشگاهی و دارای مدرک رسمی وزارت علوم تدریس شده‌اند.

زمان ثبت نام آزمون جامع گردشگری 1403

معمولا آزمون گردشگری را دو بار در سال به طور هماهنگ کشوری برگزار می‌کنند و داوطلبانی که در این آزمون مردود بشوند، تا 3 بار اجازه شرکت متوالی در آن را خواهند داشت. در صورت کسب نمره قبولی، متقاضی مدرک گردشگری را دریافت می‌کند تا کسب و کاری را آغاز کند. بنابراین هرساله جزئیات ثبت نام آزمون گردشگری را در سایت ساجا منتشر می‌کنند.

مهلت ثبت نام در آزمون گردشگری معمولا یک هفته تا 10 روز بوده که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته امکان تمدید آن بسیار کم است. بنابراین با توجه به این که تعداد متقاضیان ازمون گردشگری همچون آزمون معماران تجربی زیاد است، بهتر است که متقاضیان به محض اطلاع از زمان ثبت نام در آزمون جامع گردشگری 1403 به سایت گردشگری ساجا مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند تا از بازه زمانی جا نمانند.

شرایط ثبت نام آزمون گردشگری

گردشگری گرایش‌های مختلفی از دوره‌ تورلیدری و دوره مدیریتی دارد که متقاضی مطابق علاقه و بازارکار آن می‌تواند یکی از دوره‌های آموزشی مانند دوره راهنمای ایرانگردی جهانگردی انتخاب کرده و سپس با حضور در کلاس‌های گردشگری اقدام به یادگیری کند. وقتی که داوطلب برای آزمون، آمادگی لازم را کسب کند، به سایت ساجا که همان سامانه آزمون جامع گردشگری است مراجعه می‌کند و در آزمون گردشگری ثبت نام کرده و منتظر اعلام نتایج آزمون جامع گردشگری هستند.

مطابق شرایط ثبت نام آزمون گردشگری، داوطلبان باید مدارک و اطلاعات خواسته شده را در فرم ثبت نامی موجود در سایت ساجا به نشانی edutourism.ichto.ir وارد کنند. در این بخش ممکن است بعضی از داوطلبان قبلا دوره‌های گردشگری را با گذراندن یکی از دوره‌های جهاد دانشگاهی و یا فنی حرفه ای گذرانده باشند. بنابراین باید پیش از آزمون به طور دقیق اطلاعیه نحوه ثبت نام آزمون گردشگری را مطالعه کرده تا با قوانین ثبت نام در این آزمون از طریق سایت ساجا آشنا شوید.

نحوه ثبت نام آزمون جامع گردشگری

برای ثبت‌نام در آزمون، مدارک زیر لازم است:

✅ عکس 4*3

✅ تصویر کارت ملی

✅ تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات، صفحه توضیحات را هم پیوست کنید)

✅ تصویر مدرک تحصیلی مقطع لیسانس (برای کلیه رشته‌ها به غیر از مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری که نیازمند مدرک دیپلم است)

برای ثبت نام در آزمون جامع گردشگری ابتدا سایت edutourism.ichto.ir که همان سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون جامع گردشگری است را جستجو کرده و وارد شوید. در این بخش بر روی گزینه «ثبت نام در آزمون» کلیک کنید. سپس مدارک یاد شده در متن را در وبسایت آپلود کنید.

نتایج آزمون جامع گردشگری

نتایج آزمون گردشگری، مدتی بعد از زمان برگزاری آزمون کتبی را از طریق سایت ساجا به نشانی edutourism.ichto.ir اعلام می‌کنند. بنابراین داوطلبان شرکت کرده در آزمون با مراجعه به پرتال خود می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبوری که برای ثبت نام مشخص کرده بودند وارد سایت شوند.

داوطلبانی که روش آموزش گردشگری آن ها به‌صورت حضوری بوده است، با کسب حداقل نمره‌ی قبولی 10 می‌توانند به مرحله مصاحبه رفته و در صورت موفقیت در آن قادر به دریافت مدرک گردشگری هستند. آن دسته از فراگیرانی که کلاس‌های گردشگری خود را به روش غیر حضوری و مجازی گذرانده‌اند باید حداقل نمره 12 را کسب کنند تا اجازه ورود به مرحله مصاحبه را داشته باشند.

کلام آخر

کارشناسان ما در آوای فطرت؛ آموزشگاه گردشگری قم آماده‌اند تا اطلاعات لازم در خصوص آزمون جامع گردشگری و دوره‌های مربوطه در حال برگزاری در آموزشگاه را در اختیار داوطلبان گذاشته و شما را راهنمایی کنند. داشتن نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری با جواب، حتما برای شما اهمیت بسیاری دارد. کارشناسان آموزشگاه گردشگری قم دوره‌های آموزشی، برای اطلاع از نوع سوالات، تقویت مهارت تست‌زنی، مدیریت زمان و در نهایت قبولی در آزمون را برای فراگیران برگزار می‌کنند.

سوالات متداول

آزمون گردشگری چیست و چه زمانی برگزار می‌شود؟

آزمون گردشگری را برای ارائه مدرک تورلیدری به فراگیران برگزار می‌کنند که زمان ثبت نام آن از طریق سایت ساجا اعلام و در متن مقاله قرار گرفته است. طبق برنامه اعلامی دفتر آموزش گردشگری کشور، شهریورماه و اسفندماه زمان برگزاری آزمون جامع در سال می باشد.

زمان و سایت ثبت نام آزمون جامع گردشگری چیست؟

زمان ثبت نام آزمون گردشگری را به‌طور هماهنگ از طریق سایت این آزمون به نشانی edutourism.ichto.ir اعلام می‌کنند که راهنمای ثبت نام در آزمون در متن مقاله قرار دارد.

حداقل نمره قبولی در آزمون گردشگری چقدر است؟

نمره قبولی آزمون گردشگری برای فراگیران دوره‌های حضوری و غیر حضوری متفاوت است که در متن مقاله توضیحات لازم در خصوص هر یک ارائه شده است.

برای مصاحبه زبان انگلیسی آزمون جامع چطور آماده شویم؟

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مصاحبه زبان راهنمایان گردشگری را در بلاگ آوای فطرت مطالعه بفرمایید.

احتمالا این مطالب هم به کار شما می‌آید
ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف