۲۲ آبان ماه برگزار شد:

نخستین سمپوزیوم نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری قم

نخستین سمپوزیوم نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری قم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
۲۲ آبان ماه برگزار شد:

نخستین سمپوزیوم نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری قم

نخستین سمپوزیوم استانی نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری شهر قم با حضور مسؤولان شهرداری و سازمان گردشگری و رئیس مرکز تخصصی گردشگری دینی شنبه ۲۲ آبان ماه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد.


بررسی چالش‌های حوزه گردشگری

در این جلسه که به همت و میزبانی سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم برگزار شد،‌ به بررسی چالش‌های حوزه گردشگری با رویکرد گفت‌وگو و نقد پرداخته‌شده و به هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های ذینفع در حوزه گردشگری با نگاه علمی و پژوهشی تأکید و برنامه‌ریزی لازم برای استمرار جلسات تا رسیدن به آمادگی لازم جهت ورود زائران به شهر قم انجام شد.

بسط و گسترش صنعت گردشگری و رفع موانع آن

در نخستین سمپوزیوم استانی نقش آفرینی و همگرایی سازمان‌های ذینفع درتوسعه گردشگری شهری قم برخی از مسؤولین و متصدیان گردشگری استان قم از جمله آقایان دکتر حیدرآبادی نماینده محترم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قم؛ مقیمی، مدیرعامل محترم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم؛ دکتر ملایی ریاست محترم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مقدس قم و مهندس رضاخانی، معاون محترم سرمایه انسانی شهرداری، سخنرانی کردند و بر بسط و گسترش صنعت گردشگری و رفع موانع آن تاکید نمودند.

ابعاد گردشگری دینی باید با رویکرد بین المللی بررسی شود

حجت الاسلام سید مصطفی میرفندرسکی، رئیس مؤسسه آوای فطرت  در این جلسه به ضرورت و اهمیت گردشگری دینی پرداخت و گفت: ابعاد گردشگری دینی باید بصورت بین المللی دیده شود و نباید آن را در گردشگری زیارت خلاصه کرد.

گردشگری دینی عامل رونق گردشگری قم

رئیس مرکز تخصصی گردشگری دینی تاکید کرد: در شهر قم صرفا نباید بر گردشگری زیارت و مذهبی تاکید کرد بلکه باید به گردشگری دینی پرداخته شود تا اسباب رونق گردشگران خارجی در تورهای ورودی فراهم گردد.

آسیب شناسی اقدامات گردشگری قم

وی به تاریخچه اقدامات گردشگری در قم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اساسا ما در شهر قم نیاز داریم که فعالیت‌ها و برنامه‌های گذشته را آسیب‌شناسی و تصمیماتی که هنوز عملی نشده است را ارزیابی کنیم تا نسبت به آینده تصمیم‌گیری جدی‌تری داشته باشیم.

آگاه سازی مردم قم از صنعت گردشگری

فعال گردشگری دینی افزود: در گردشگری استان قم ابتدا باید شهر قم را در نظر گرفت و مردم این شهر مقدس را از مقوله گردشگری آگاه ساخت تا پذیرای گردشگران خارجی و داخلی باشند.

رئیس مؤسسه آوای فطرت و معنویت با اشاره به اسناد بالا دستی و چشم‌اندازهایی متعدد ناظر به بخش گردشگری استان قم تاکید کرد: بایستی این چشم‌اندازها تجمیع و با دو پیوست مهم عملیاتی شوند.

حجت الاسلام میرفندرسکی ادامه داد: پیوست اول، مشارکت ذینفعان دارای صلاحیت است تا با شناخت یکدیگر از موازی کاری جلوگیری کنند. پیوست دوم ضمانت اجرایی و عملیاتی برای حسن انجام کار می‌باشد.

حمایت از استارت آپ‌ها و سرمایه‌گذاران

وی در پایان گفت: در قم استارت آپ‌ها و سرمایه‌گزاران گردشگری خیلی خوبی داریم که حمایت از آنها به صنعت گردشگری قم و رونق آن کمک شایان توجهی خواهد کرد.

همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری قم

لازم به ذکر است مهم‌ترین هدف برگزاری این جلسه به‌عنوان نخستین سمپوزیوم استانی نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری شهر قم، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر قم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

مصوبات جلسه

مهم‌ترین مصوبات این جلسه تشکیل دبیرخانه سمپوزیوم در سازمان‌های فرهنگی شهرداری قم، برگزاری جلسات و اتاق فکر بین اعضا به‌صورت تخصصی و تهیه تقویم جلسات و … بود.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف