با حضور آرش نورآقایی:

چهاردهمین پاتوق گردشگری قم با حضور استاد آرش نورآقایی برگزار شد

چهاردهمین پاتوق گردشگری قم با حضور استاد آرش نورآقایی برگزار شد
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
با حضور آرش نورآقایی:

چهاردهمین پاتوق گردشگری قم با حضور استاد آرش نورآقایی برگزار شد

در ادامه سلسله نشست های پاتوق، چهاردهمین جلسه با حضور آقای آرش نورآقایی دوشنبه 31 شهریورماه در خانه تاریخی یزدان پناه برگزار شد.


چهاردهمین پاتوق گردشگری قم با حضور آقای آرش نورآقایی دوشنبه 31 شهریورماه در خانه تاریخی یزدان پناه برگزار شد.

آرش نورآقایی مدیر مسؤول فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش درباره تولید محتوای خلاقانه گردشگری سخن گفت.

ارائه  حکمت کهن از منظر نو

وی اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می کنیم که حکمت کهنی دارد ولی در ارائه این  حکمت از منظر نو مشکل داریم و بحث من از این نقطه آغاز می شود.

تولید محتوای دیجیتال

کنشگر و فعال گردشگری کشور با انتقاد از اینکه امروز نتوانسته ایم گنجینه حکمت ایرانی را در محتواهای نو به جهان عرضه کنیم، اظهار داشت: امروز وقتی از محتوا حرف می زنیم در حقیقت از محتواهای دیجیتالی سخن می گوییم.

استاد نورآقایی اضافه کرد: توجه شما را به برخی از آمارها جلب می کنم که نشان دهنده اهمیت تولید محتواست؛ در سال 2022 میلادی هفت میلیارد و دویست و شصت میلیون نفر یعنی 91 درصد مردم دنیا گوشی موبایل دارند و 63 درصد آنان از اینترنت استفاده می کنند. هر فرد بصورت متوسط 415 دقیقه (تقریبا 7 ساعت) در اینترنت به سر می برد. در سال 2021 ارزش بازار یابی محتوا 421 میلیارد دلار بوده و این عدد در سال 2024 به رقم 600 میلیارد دلار می رسد.

میهمان نوازی مدرن

وی به تفاوت گردشگری به عنوان یک علم جدید با مفهوم سنتی سفر اشاره کرد و گفت: ایرانی ها به میهمان نوازی سنتی شهره هستند ولی در مهمان نوازی صنعتی حرفی برای گفتن ندارند؛ امروز  کشورهای سوییس، تایلند، نیوزلند، انگلستان و... به عنوان میهمان نوازترین کشورهای دنیا شناخته شده اند از این رو بازنگری در مفاهیم جدید گردشگری ضروری به نظر می آید.

داستان سرایی، کلیدواژه گردشگری امروز

فعال گردشگری در ادامه به اهمین کلیدواژه داستان سرایی و تاثیرات آن در گردشگری پرداخت و گفت: امروز کشورهایی که سابقه تاریخی چندانی ندارند با داستان سرایی، غروب خورشید و بلندی ساختمان را به عنوان جاذبه گردشگری می فروشند.

استاد نورآقایی تاکید کرد: امروز کسی در گردشگری موفق تر است که بتواند بهتر قصه بگوید؛ ما گرچه دارای جاذبه های فوق العاده گردشگری هستیم اما نتوانسته ایم برای آنها با زبان بین المللی داستان سرایی کنیم. 

گزارش تصویری خبر

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف