در خانه یزدان پناه برگزار شد:

یازدهمین پاتوق گردشگری با حضور هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم

یازدهمین پاتوق گردشگری با حضور هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
در خانه یزدان پناه برگزار شد:

یازدهمین پاتوق گردشگری با حضور هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم

یازدهمین پاتوق گردشگری قم با حضور هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم با موضوع توسعه گردشگری داخلی با بررسی هویت بخشی به سرپرستان تور، دوشنبه 27 دی ماه در خانه تاریخی یزدان پناه قم برگزار شد.


یازدهمین پاتوق گردشگری قم با حضور هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم با موضوع توسعه گردشگری داخلی با بررسی هویت بخشی به سرپرستان تور، دوشنبه ۲۷ دی ماه در خانه تاریخی یزدان پناه قم برگزار شد.

جایگاه سرپرستان تور

در ابتدا آقای موسوی، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم به تعریف جایگاه سرپرستان تور اشاره کرد و گفت: سرپرستان تور با راهنمایان تفاوت دارند. راهنمایان تور با سرپرستان در ارتباطند. سرپرستان کسانی هستند که که تورها را جمع می کنند و راهنمایان کمک حال آنان هستند. ما در صددیم هویتی به سرپرستان تور بدهیم که با راهنمایان بصورت هماهنگ و فعال کار کنند.

 حلقه مفقوده سرپرستان تور

در ادامه آقای زیرک، عضو هیأت رئیسه انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم، به تبیین جایگاه سرپرستان تور پرداخت و گفت: ما در تعاریف، شخصیت های قانونی مانند راهنمایان، آژانس و مدیر فنی و… داریم ولی به حلقه مفقوده سرپرستان تور اشاره نشده است.

وی دلیل اصلی بوجود آمدن سرپرستان تور را کناره گیری آژانس‌ها از اجرای تور عنوان کرد و گفت: سرپرستان تور که گروه و پیج دارند، تیم سازی کرده و افراد را برای مقاصدشان جمع آوری می کنند. برخی بدون مجوز و غیرقانونی و برخی دیگر بصورت صوری اقدام به اخذ کارت کرده و تور اجرا می کنند که هر دو از آسیب های گردشگری به شمار می رود.

آقای زیرک تاکید کرد: این روند در همه استان ها درحال اتفاق است و اگر یکی از اهداف ما توسعه گردشگری است باید هدف همه ما دادن هویت صنفی به سرپرستان گردشگری باشد.

فعالیت های کانون راهنمایان گردشگری

در ادامه خانم فقیه، نائب رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قم و عضو هیئت مدیره جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری ایران، ایجاد شبکه ارتباطی بین راهنمایان، رفع خلاهای قانونی صنف، اقدامات رفاهی و در نهایت خدمات آموزشی را از جمله فعالیت های کانون راهنمایان گردشگری برشمرد.

وی گفت: امروز بعد از چهل سال آقای محسن حاجی سعید در هیات مدیره سازمان جهانی گردشگری حضور دارند و بعد از ایشان هم چند نفر دیگر از مسؤولان ایرانی در آنجا حضور پیدا کردند و این امر بدون صرف تبلیغات باعث دیده شدن کشورمان می شود.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف