آیا بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه حل شد؟

آیا بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه حل شد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آیا بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه حل شد؟

“کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور” با پیگیری های مستمر در سالیان گذشته موفق به انعقاد تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی کشور شد. جهت انجام امور این پروژه کارآمد رایزنی و همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی صورت گرفت،که دولت مکلف به پوشش بیمه راهنمایان گردشگری به عنوان اقشار خاص شده است.که در روز ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ وزیر میراث فرهنگی خبر از حل شدن همیشگی بیمه راهنمایان گردشگری داد. 


در روز ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ مصادف با پانزدهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری رأس ساعت ۹:۵۷ دقیقه «به رسم هر سال» در سالن حج و زیارت و با حضور سفرای کشورهای اسپانیا، نماینده عربستان، نیوزلند چک برگزار شد.

این گردهمایی با حضور نزدیک به هزار نفر از راهنمایان گردشگری یا تور لیدران گردشگری برپا شد. 

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی با خبری بسیار ویژه در مورد بیمه راهنمایان گفت: مساله بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه حل شد.

ایشان در توضیح  حل شدن بیمه اشاره کرد، مشکل این بود که «عنوان راهنمایان گردشگری» در کنار نام‌های زیاد دیگری در جدولی که مربوط به تبصره ۱۴ بود قرار داده بودند و به صورت کلی حساب می‌کردند بنابراین وقتی اعتبارات محدود می‌آمد؛ عملاً توجه لازم به حوزه راهنمایان گردشگری نمی‌شد، همانطور که اشاره کرده بودیم چندین بار در دولت بحث چالشی و اقدامات دیگری از این دست انجام دادیم که آخرین بار رئیس جمهور هیچ بهانه‌ای را از دو دستگاه متولی این امر، نپذیرفت و به وزارت تعاون و کار و امور اجتماعی و سازمان مدیریت ۴۸ ساعت وقت و دستور اکید داد که پیگیری شود.

وی افزود: برای اولین بار نامه رسمی سازمان مدیریت به وزارت کار نوشته شد و علاوه بر اعتبارات دیگری که مربوط به حوزه‌های دیگر بیمه است مشخصاً در این نامه تاکید شد که با توجه به دستور رئیس جمهور و تصویب رئیس جمهوری اعتبار مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری هر سال طبق این مصوبه در بودجه کشور بیاید.

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت نقش راهنمایان گردشگری افزود: قبلاً هم گفته‌ام که اگر وزیر نبودم دوست‌داشتم راهنمای گردشگری باشم. برای همین نوبت بعد که در مراسم شما حضور یافتم کارت راهنمای گردشگری من را حاضر کنید. البته می‌گویند اگر راهنمای گردشگری شوم دیگر نمی‌توانم مانند اکنون که وزیر هستم حرف‌های خود را بزنم. اما اگر کارت راهنمای گردشگری را بگیرم بازهم خیلی حرف‌های دیگر را هم خواهم زد.

ضرغامی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات گردشگران در کشور گفت: یکی از مشکلات گردشگران کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی است. در این باره زیاد صحبت کردم. قبلاً هم گفته‌ام با حفظ سمت، مسؤول تمام سرویس‌های بهداشتی در سراسر کشور هستم. بعضی از افراد به من گفته‌اند این حرف‌ها در شأن وزیر نیست. مگر وزیر وظیفه‌ای جز نوکری و خدمت به مردم دارد؟ من این موضوعات را پیگیری می‌کنم و اکنون استانداران و مدیران‌کل در استان‌ها نیز موضوع سرویس‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه به اهمیت به روزرسانی اطلاعات در حوزه راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات شاهد این هستیم که اطلاعات راهنمایان گردشگری درباره یک محل تاریخی و یا رویداد تاریخی و فرهنگی اطلاعات کلیشه‌ای است. در حالی که راهنمایان با توجه به نقش و جایگاهی که دارند باید اطلاعات خود را به روز کنند و از شیوه‌های جذاب و جدید در راهنمایی گردشگران استفاده کنند.

 

اسامی راهنمایان گردشگری برگزیده پانزدهمین گردهمایی  

راهنمای گردشگری آذربایجان شرقی: مینا همراهی 

راهنمای گردشگری آذربایجان غربی: حسین توانافر

راهنمای گردشگری اردبیل: بهناز هدایتی 

راهنمای گردشگری اصفهان: سوما جویبار

راهنمای گردشگری البرز: رمضانعلی قدیری

راهنمای گردشگری بوشهر: فاطمه محمدیان

راهنمای گردشگری تهران: محمد غنجال

راهنمای گردشگری چهارمحال و بختیاری: رضا روحانی

راهنمای گردشگری خراسان رضوی: ناصر عطری 

راهنمای گردشگری خراسان شمالی:  میترا عسگری طبری 

راهنمای گردشگری خوزستان: آرزو دفتری 

راهنمای گردشگری زنجان: سمانه زنده دل 

راهنمای گردشگری قزوین: فهمیه حاجی حیدری 

راهنمای گردشگری قم: ایمان اشتری 

راهنمای گردشگری کاشان: حسین مذنبی 

راهنمای گردشگری کردستان: کژال ناصری 

راهنمای گردشگری کرمانشاه: یوسف امیریان 

راهنمای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد: وحید صفری 

راهنمای گردشگری گلستان: آزاده نادعلی 

راهنمای گردشگری گیلان: مریم فخری شهیدانی 

راهنمای گردشگری مازندران: علی شریفی رضوی 

راهنمای گردشگری مرکزی: امیر فراهانی 

راهنمای گردشگری هرمزگان: مسعود محمدی 

راهنمای گردشگری همدان: فرشید رضافر 

راهنمای گردشگری یزد: لیلا سعادتخواه

 

موسسه آوای فطرت برای تمامی راهنمایان گردشگری برگزیده ای که در راه معرفی ایران زمین تلاش می کنند، آرزوی موفقیت دارد. 

 

سیم‌کارت گردشگری کاپیتولاسیون نیست

ضرغامی خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: «بدون رودربایستی باید یک جاهایی همت کنید. نمی‌دانم چرا این کار را انجام نمی‌دهید؛ خارجی‌ها اینجا می‌آیند و می‌خواهند عکس بگیرند، خوب اغتشاشات و دعوا هم هست، مشکل فیلترینگ در کشور هم داریم، من از طرف شما می‌گوییم گردشگر که می‌آید باید سیم‌کارتی داشته باشد که با خانواده خود در ارتباط باشد، پس چگونه عکس تفریحات و یادگاری خود را از ایران بفرستند. ما یک جمله می‌گوییم با سیم‌کارت بدهند همه حمله می‌کنند و افکار عمومی به اشتباه آن را با کاپیتولاسیون مقایسه می‌کند، این هیچ ربطی به کاپیتولاسیون ندارد، بلکه این نیاز اولیه گردشگر است

سخن آخر 

راهنمایان گردشگری به عنوان پیشتازان و سربازان بدون سنگری که برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی ایران تلاش می کنند تا در ایران و سراسر دنیا این پتانسیل های مهم حفظ و نشر شوند، جایگاه ویژه و مهمی را در این عرصه دارند. 

با جمع راهنمایان گردشگری بپیوندیم تا در این امر خطیر و جذاب برای سرزمین عزیزمان یاری رسان باشیم.  

پایان پیام
ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف