معرفی پنج محور گردشگری قم

معرفی پنج محور گردشگری قم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

معرفی پنج محور گردشگری قم

تیم «خوبگرد» متشکل از قم پژوهان و فعالان گردشگری به منظور تجمیع و دسته بندی و معرفی جاذبه های گردشگری قم، در قالب هشتگ یکصد جاذبه گردشگری قم، محورهای جاذبه های گردشگری قم را تعریف کرد. 


معرفی محورهای گردشگری قم

یک تیم تحت عنوان «خوبگرد» متشکل از قم پژوهان و فعالان گردشگری به منظور تجمیع و دسته بندی و معرفی جاذبه های گردشگری قم تشکیل شده است. این گروه از چند سال قبل کار خود را با حضور در نقاط گردشگری قم آغاز کرد و در مرحله بعد به معرفی و پیاده سازی آن در نقشه پرداخت و نتیجه کار را در قالب هشتگ یکصد جاذبه گردشگری قم ارائه کرد که در چند محور تقسیم بندی شده است. پنج محور از این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از:

محور اول:

محور حرم مطهر که شامل بازدید از حرم مطهر، مسجد اعظم، کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره)، صحن عتیق و ایوان طلا، صحن اتابکی، میدان آستانه و شیخان، موزه آستانه و کتابخانه آستانه می باشد.

محور دوم:

شامل میدان میر و مسجد ستّتیه، پیاده راه سنگفرش به سمت محله و آب انبار لب چال، امامزاده زید، گذر و امامزاده شاه حمزه، مدرسه غیاثیه، کوچه قلی جل پشت، محله عصاری، میدان کهنه و صنایع دستی مستقر، مسجد فیض و تک مناره تاریخی مسجد، بازار کهنه، مسجد جامع و مدرسه جهانگیر خان است که مسجد و مدرسه تا به امروز زنده و در حال بهره برداری است.

محور سوم:

که از پرطرفدارترین محورها هم هست عبارت است از: پل علیخانی، امامزاده شاهزاده ناصر و سراهای اطراف، مسجد تاریخی امام حسن عسکری علیه السلام، بازارچه کفاشها، کوچه ننه عباس و سلامگاه، راسته بازار نو و بازار مسگرها و چارسوق، تیمچه فرش، سرای حاج عسکر خان، حمام حاج عسکر خان و بازارچه حسین آباد.

محور چهارم:

این محور نیز شامل گلزار شهدا و امامزاده علی بن جعفر علیه السلام، مقابر گنبد سبز، محله دروازه کاشان، محلات سنگ سیاه و سرحوض، امامزاده سید سربخش، چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع علیه السلام و خانه توکلی است.

محور پنجم:

شامل دبیرستان حکیم نظامی، مسجد و آب انبار سلماسی، محله یخچال قاضی، آب انبار شادقلی خان، خانه های خاندان روحانی، گذر جدا، آب انبار عشقعلی، مسجد عشقعلی، منزل آقای آهنگران، بیت آیت الله العظمی بروجردی (ره)، بیت آیت الله العظمی حائری (ره) و سایر مراجع، تکیه آقا سید حسن و خانه شاکری و خانه ضاد می باشد.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف