پادکست گردشگری در شش دقیقه:

اپیزود سی و یکم: هفته گردشگری و روز مهمان- ورود حضرت معصومه (س) به قم

اپیزود سی و یکم: هفته گردشگری و روز مهمان- ورود حضرت معصومه (س) به قم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
پادکست گردشگری در شش دقیقه:

اپیزود سی و یکم: هفته گردشگری و روز مهمان- ورود حضرت معصومه (س) به قم

این اپیزود در آستانه هفته جهانی گردشگری منتشر شده است. در این قسمت به بهانه سالروز سفر حضرت معصومه (س) و نامگذاری این روز به روز مهمان، ابعاد مختلف گردشگری و سرمایه گذاری سبز، حضور زنان در حوزه گردشگری و گردشگری پایدار مورد بررسی قرار گرفته است. 


لینک پادکست در کست باکس:

 

متن پادکست:

سلام همفسر به آوای سه شنبه این هفته خوش اومدین

من سید جلال امیرعطایی هستم و شما در حال گوش دادن به پادکست شیش دقیقه با گردشگری هستید. این پادکست کوتاه کاریه از موسسه گردشگری آوای فطرت که سه شنبه ها تقدیمتون میشه.

گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز

سازمان جهانی گردشگری (unwto)، شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ میلادی (۲۷ سپتامبر و برابر با ۵ مهر ۱۴۰۲) را «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» (tourism and green investment) اعلام و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمند‌تر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تاکید کرده است. سازمان جهانی گردشگری در چرایی انتخاب این شعار برای روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ اینطور توضیح می‌دهد؛ «بدون‌ شک تحقق گردشگری پایدار در گرو سرمایه‌گذاری پایدار است»
حوزه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش به موارد سرمایه‌گذاری روی افراد با آموزش و آماده شدن نسل بعدی مهمان و میزبان،سرمایه‌گذاری روی کره زمین بوسیله سرمایه گذاری بر روی زیرساختها و ترویج و بهره مندی از استارت آپها، و در نهایت سرمایه گذاری در تامین رفاه با فعالیتهای نوآورانه و دیجیتالی است.

حضور زنان در حوزه گردشگری

با وجود اینکه قشر زنان و حضور و مشارکت فعال آنها در حوزه گردشگری چشمگیر است ولی هنوز از مباحث نیازمند توجه ویژه می باشد.
با ورود حضرت معصومه (س) به قم، این شهر به پایگاه عظیم پذیرش مهمان و زائر در طول اعصار مختلف تبدیل شده است.
همچنین نامگذاری روز مهمان به واسطه ورود حضرت معصومه (س) در حدود ۱۲۰۰ سال پیش در تقویم کشورمان سبب شده اهمیت شعار جهانی روز گردشگری پررنگ تر می شود.

گردشگری پایدار

گردشگری پایدار جلوه اصلی شعار روز جهانی گردشگری است. توجه به ضرورت بهینه سازی زیر ساخت ها اعم از اقامتی و پذیرایی، نحوه پذیرش مهمان، مهمان نوازی اصولی و حرفه ای و استفاده از استارت آپها جهت افزایش نرخ رضایت مهمان همگی نیازمند امر مهم آموزش است که موسسه آموزش گردشگری یکی از ارکان است که می تواند در این مسیر با دانش بین المللی و به روز کمک شایانی داشته باشد.

هر کدام از بخشهای ذیربط و ذینفع در گردشگری با محور قرار دادن هر کدام از این مباحث امکان تغییر و تحول را داشته اند و مسیر را جهت دستیابی هر چه بیشتر، تسهیل و تسریع کرده اند.
آگاه بودن به مسائل بومی هر منطقه و حفظ ارزش های آن جهت دوام و ماندگاری تا رسیدن به نسل های آینده، همگی در گرو آموزش و سرمایه گذاری در این بخش است که با آگاهی از نحوه حرفه ای سفر کردن موجبات توسعه پایدار گردشگری فراهم آید.
از شما دعوت میکنیم با توجه به پتانسیل قوی استان قم در حوزه های راهنمایان گردشگری مطلع و کار بلد، مراکز اقامتی متنوع و مجهز، مراکز پذیرایی گوناگون با خدمات عالی، خاطرات خوشی برای خود در سفر به قم بسازید.
پس به قم، تمدن ۷۰۰۰ ساله سفر کنید و متفاوت وماندگارتر از این شهر بازدید داشته باشید.
همسفر عزیز
به پایان این قسمت رسیدیم. مارو در شبکه های اجتماعی دیگر مانند ایتا، اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید و با بازدید از سایت اوای فطرت دات آی آر در جریان آخرین اخبار موسسه قرار بگیرید.
اگه شما هم مطلبی درباره گردشگری دارید برای ما بفرستید تا با نام و نشان خودتون منتشر بشه.
ایام به کام روزگارتون خوش

پایان پیام
ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف