از سوی مؤسسه آوای فطرت برگزار شد:

اولین دوره تربیت متخصص گردشگری دینی

اولین دوره تربیت متخصص گردشگری دینی
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
از سوی مؤسسه آوای فطرت برگزار شد:

اولین دوره تربیت متخصص گردشگری دینی

مؤسسه آوای فطرت با مشارکت دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری و مرکز بین الملل حوزه های علمیه، اولین دوره تربیت متخصص گردشگری دینی را 26 دی ماه 1398 در سالن کنفرانس دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار کرد.


اولین دوره «تربیت متخصص گردشگری دینی » از سوی موسسه آوای فطرت و با مشارکت دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری و مرکز بین الملل حوزه های علمیه بصورت ملی با اعطای گواهی معتبر، در 26 دی ماه 1398 در سالن کنفرانس دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.


در راستای توانمندسازی، ارتقا و آموزش فعالین بخش گردشگری دینی، موسسه آوای فطرت با اخذ مجوز از مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین بر پایه تحقیقات و پژوهش های علمی و میدانی در سال‌های گذشته دوره تخصّصی «تربیت متخصص گردشگری دینی» را از بین طلاب سطوح عالی واجد شرایط با پذیرش محدود برگزار کرد.
دوره ی مذکور در چهار روز (پنج شنبه و جمعه در دو هفته متوالی) بصورت تمام وقت برگزار گردید. شناخت صحیح از صنعت گردشگری، تبیین موضوعات متنوع مرتبط با گردشگری دینی و مذهبی و نیز پاسخگویی صحیح به پرسشهای دینی و مذهبی توریست ها از اهداف و دستاوردهای اصلی این دوره بود.

فرایند پذیرش

فراگیران این دوره از بین طلاب زبان دان که حداقل سطح 3 (کارشناسی ارشد حوزه) بعد از مصاحبه علمی و آزمون ورود با شرط داشتن رزومه بین المللی انتخاب شدند.
علاقه مندان از استان های مختف ایران در این دوره ثبت نام کردند که بعد از گزینش 14 نفر به عنوان افراد منتخب برای شرکت در این دوره انتخاب شدند.

اساتید دوره 

این دوره با بهره‌مندی از اساتید متخصص و مجرب، شناخت صحیحی از گردشگری دینی و بایسته های فعالیت در آن را ارائه کرد.
سرفصل های دوره توسط اساتید ملی و بین المللی گردشگری با همراهی آیت الله علیدوست، دکتر احمدی، دکتر مشهدی زاده، آقای کاوه خدیوی، حجت الاسلام رستگار، حجت الاسلام محدث و حجت الاسلام میرفندرسکی تدریس شد.

سرفصل ها

مهمترین سرفصل های دوره عبارت بودند از:
شناخت صنعت توریسم؛
آشنایی با فلسفه و زیبایی شناسی معماری ایرانی اسلامی؛
آشنایی با ادیان و رویکرد اسلام در تعامل با دیگر ادیان؛
حقوق اجتماعی در اسلام؛
آشنایی با معماری ایرانی-اسلامی؛
روحیات ملل؛
بایسته های گفتگوی دینی با گردشگران خارجی؛
و سوالات پرتکراردینی گردشگران خارجی.

گواهی شرکت در دوره

گواهی معتبر شرکت در دوره توسط دکتر زاهد شفیعی، مدیر کل دفتر آموزش گردشگری کشور و حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه امضا و به شرکت کنندگان اعطا شد.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف