گردشگری دینی فراتر از گردشگری مذهبی و زیارت

گردشگری دینی فراتر از گردشگری مذهبی و زیارت
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

گردشگری دینی فراتر از گردشگری مذهبی و زیارت

حجت الاسلام میرفندرسکی با یادداشت مقاله ای در چهارمین شماره مجله الکترونیک سفرنویسان، «گردشگری دینی» را فراتر از «گردشگری مذهبی و زیارت» برمی شمرد.


در مقاله ای به قلم حجت الاسلام میرفندرسکی اصطلاح «گردشگری دینی» در ادبیات بین الملل تبیین شد. این مقاله در چهارمین شماره مجله الکترونیکی سفرنویسان منتشر شد.
مجله اینترنتی سفرنویسان، با هدف بررسی چالش های اهالی سفر و انعکاس بازار سفر در کنار ارائه سفرنامه های جذاب ایرانیان، در سراسر دنیا، فعالیت خود را آغاز کرده است.
حجت الاسلام میرفندرسکی در این مقاله «گردشگری دینی» را فراتر از «گردشگری مذهبی و زیارت» برمی شمارد. در بخشی از مقاله میخوانیم:
در حال حاضر، گردشگری دینی در ادبیات علمی و مجریان صنعت گردشگری کشور، صرفا با عناوین «گردشگری مذهبی» و «گردشگری زیارت» مورد توجه قرار گرفته است. این نوع نگرش به گردشگری دینی، موجب فروکاست ظرفیت های گردشگری دینی در کشور و منحصر شدن آن به گردشگری زیارت می شود. حال آنکه گردشگری دینی، در ادبیات بین المللی، چه در تعریف و چه در کارکرد با گردشگری زیارت تفاوت عمده دارد. یک شناخت جامع از مفاهیم مرتبط با گرشگری دینی، می تواند مقدمات تهیه نیش مارکت های مختلف با رویکرد گردشگری دینی در کشور باشد. مادامیکه ما هیچ تصوری از گردشگری دینی بجز زیارت نداشته باشیم، انتظار ارائه پکیج های سفر مرتبط با این زمینه در کشور را نباید داشت.

فایل چهارمین شماره مجله الکترونیکی سفرنویسان

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف